kaip.tik.ten  del.icio.us VU - ubagynas?

2007.09.25, 10:35

Tokį vaizdą susidariau, kai maniškė tris savaites ten pavaikščiojo. Skaitosi "elitinis" universitetas, o apgailėtinos mokslo priemonės. Taigi pradedam.

Praktinės informatikos paskaitose moko su tokia programa "Maple 7". Esmė, kad dabar yra jau net 11 versija tos programos. Ir ji yra mokama. O pseudo-dėstytuvai aka doktorantai į klausimą "Iš kur gauti?" tesugeba atsakyti "ai tai iš torrentų parsisiųskit". Esmė kad geriausiu atveju ten radau tik 10 versiją. O ką daryt vargšėm mergaitėm, kurios net nežino kas tas torrentas? Palyginimui KTU (ne tokiam "elitiniam" universitete, ir tokiam "lievam" mieste de-facto naudojamas MathCad, kuris neabejoju už tą patį Maple n kartų pranašesnis ir suprantamesnis.

Taip pat ten sėkmingai bando mokyti programuoti su FreePascal. Na šitą parsisiųsti nėra problemų, bet iš kitos pusės, gi tai nėra programavimo kursas, ir jei reikia tiosiog išugdyti kažkokį mąstymą ar tiesiog išmokyti rašyti elementarias programas, kodėl ne TurboPascal'is, kurį visi bent mantę yra mokyklose?

Dar ten moko programuoti su tokiu DevC++. Ehm.. dar vienas freeware opensource softukas. Na gal šiek tiek normalesnis, bet jei jau moko C++ (neprogramuotus vėlgi!) kodėl ne kažką paprastesnio, pvz kaip Borland C++ Builder? Būtent toks yra naudojamas KTU, ar bent buvo mano laikais. Ir dėstytojai nesimėtė frazėmis "Iš torrentų parsisiųskit" o kultūringai kam tik reikėjo įrašė į CD.

Dar vienas žavus dalykas tai kad mokis naudotis OpenOffice'u (!). Kur dėl dievo meilės jūs matėte tokį dalyką realybėj? Pažįstų nemažai žmonių įvairaus lygio kontorose, bet kad būtų naudojamas OO, kad ir pačioj dydžiausioj ir taupiausioj "šaraškinų" kontoroj, dar neteko girdėti. Ar čia tiesiog kad būtų ko mokyti? Nes kiek žinau su MS Office'ais dar mokyklose supažindina.

Šalia visų šitų dalykų dar eina Linux'ų/Solarių kursai (vėlgi nei informatikam nei ką). "Windowsų mes neturim". Dar žavi smulkmenėlė kad per praktikos paskaitas turi sėdėti tryse prie vieno kompiuterio - kas čia per archajiškumo išraiškos XXI amžiuje? O kur dar kopijavimo paslaugos bibliotekoje po 15 ct (!). O juk knygų negali išsinešti ir nusikopijuoti už pastato kampo kur po 8 ct. Dar vienas būdas išmelžti studentus?


Žodžiu vaizdelis visiškai ne koks. Aišku kur kas svarbiau rektoriams/prorektoriams ir dekanams užkelti algas iki 1.5 prezidento algos lygio, negu pasirūpinti dėstytojais. O kam reikia, jei turim į devintą dešimtį įkopusius seniokus, kurie ir su garsiakalbiais tesugeba išspausti kažką panašaus į plerpimą. Vietoj to, kad nupirkt keletą "enterprise" licenzijų tikrai naudingoms, populiarioms ir daugumos naudojamoms programoms, panaudokime opensource'ą, kuris lietuvoje vis dar labai sunkiai prigyja (bet užtat yra nemokamas), ir už sutaupytas lėšas antrą kartą šiemet suremontuokime dekanatą...

Na galbūt mano išvedžiojimai ne visiškai pagrįsti, ir galbūt kiekvienam sprendimui yra logiškas paaiškinimas, bet iš mano varpinės (t.y. iš šalies) tokios smulkmenos susideda į gan svarų teiginį: ubagynas. O kodėl skaitosi elitinis?

Edvinas
2007 rugsėjo 25, 20:10

Na aš mokausi informatikos VU. Man mokslas nemokamas, tai ko čia tikėtis. jei imčiau paskolas (kaip užsienyje) užsimokėti už mokslą, tada gal ir reikalaučiau kokybės. O dabar, manau priprasi, kad čia vadovaujamasi tokia taisykle - jie tik suteikia galimybę patiems pradėti mokytis. nesitikėk gauti kažko praktiškai begalo naudingo. nori tapti geru specelistu? domėkis, praktikuok ir pasieksi. įvertink, kiek daug laiko laisvo tau duoda universitetas ir beveik nereikalauja jokių namų darbų. bet viską ką pasako,ką duodą ir ką stengiasi universitetas - labai naudinga. lavink protą. dirbk pats.

Vidmantas
2007 rugsėjo 25, 20:13

O tu bent žinai kuo FreePascalis skiriasi nuo TurboPascalio?

Man išvis atrodo kad taip esi pasipiktinęs, nes kažkas pakišo tau kitą GUI, negu esi įpratęs/tiki kad geresnis. Sakai, kad neturi windows (kas yra netiesa - jeigu nėra mygtuko "Spausti čia ir paleisi Windows" tai nereiškia kad nėra), bet tikini, kad moko programuot su devC plas plas.

Išvis manau pradmenyse išvis nesvarbu koks konkretus įrankis - svarbu kuo paprastesnis, kad neužaugtų karta, kuri programuoja objektiškai bet nemokėtų sukompiliuoti "Hello world" aplikacijos per komandinę eilutę.

Žodžiu pasikarščiavai, bet labai jau iš asmeninės varpinės lygindamas su savo favoritais, kurių licenzijos kainuoja ne 15ct.

paulius
2007 rugsėjo 25, 21:40

Mokaus KTU, zinant musu svietimo sistema, man viskas ok, aisku nuo pirmo kurso visas pastangas dedu pacio tobulinime, nei universiteto ziniu rinkimu. Tad kai daug nesitikiu, tai gerai :) Bet nemanau ar tai gerai, susitaikyt su esama padetim, aisku reikalaut geresniu salygu reikia, bet manau reikia eit i dekanata ar prie seimo ir klaust kas per nesamone ir bandyt savo nuomone ipirst jiems negu guostis kaip man blogai.

apolominas
2007 rugsėjo 25, 22:42

O jei nueisi i Mazvydo biblioteka ten virs 20 centu sumokesi uz kopijavima. O jei paziuresi idemiau - kopijavimu VU uzsima "Copy 1" kuris ir kuria kainas. O visu trecia - bibliotekose kopijavimo kaina ir turi buti kosmine, nes pagal istatymu reikia moketi autorinius mokescius (nes priminsiu kopijavimas be leideju ar autoriu sutikimo - nelegalus).
Apie mokymo priemones negaliu nieko teigti, nes pats mokausi Komunikacijos fakultete. Patys dziaugiames atnaujintu programu ukiu - Dreamweaver is Adobe Creative suite naujausias tikrai dziugina sirdi. Ka jau kalbeti apie kompus. Todel apibendrintai teigti apie VU ubagiskuma - negalima.

GhostDog
2007 rugsėjo 26, 08:28

Kadangi išaugau univere, kuriame kalė į galvą, kad Lietuvos krašte tėra vienas universitetas, o visi kiti - proftechninės mokyklos, tai ir rezultatas atitinkamas.
Atsiprašau, jei įžeidžiau kieno nors jausmus, bet gi nepraleisiu progos mest akmenį į svetimą daržą ;)

Marius
2007 rugsėjo 26, 09:14

O aš manau, kad gerai, jog moko opersource. Gana augint buką MS vartotojų kartą.

Andriuls
2007 rugsėjo 26, 09:52

Mano manymu Ghostdog, tiesiog per daug karščiuojasi. Mano galva viskas yra ten pamatuota ir visko ten reikia. Ar tikrai gerb. Ghostdog sudaro didelį skirtumą, kuom išmokti programuoti?
1. Pagrindams užtenka ir maple7 (daugiau nei pagrindų nemoko), juk ne vesijoje esmė. Pripažinkim kad ne visi išnaudojam visus paskutinės versijos privalumus ir o jų ir nelabai reikia (konkrečiausias pavyzdys Office paketas, ar tikrai mums reikalingos papildomos nenaudojamos ms office 2007 funkcijos, kai galima naudotis ms office 2000)
2. Dėl paskalio, pritariu Vidmanto nuomonei
3. Dev C++, tai windows'inė vartotojo aplinka gcc kompiliatoriui (kuris iš esmės yra defacto defaultinis *nix sistemų kompiliatorius), daugumai užduočių atlikti jo tikrai pakanka, nes kaip jau minėjau pirmam punkte dėstomi tik pagrindai.
4. Nuo kada Open office rodo šaraškino kontoros lygį :) Tik nežinantys/nenorintįs keistis/nesuprantantys žmonės savo nori mokėti solidžias sumas už tai ką galima gauti nemokamai

Sutinku, kad VU nelabai galima prikabinti "elitinio" universiteto vardą, bet tik dėl kitų priežasčių (aukšktojo universitetinio mokslo diplomo vertės devalvacijos, pvz. šiemet į VU informatiką įstojo žmonės, kurie nesugebėjo išlaikyti matematikos valstybinio egzamino). Tokiame universitete verta mokytis ne dėl diplomo, o dėl žinių (kurias principingai mokinantis(t.y. nesukčiaujant) tikrai galima pasiimti).

Saulius
2007 rugsėjo 26, 09:55

Labai sveikintina, kad verčia naudoti opensourcinius įrankius. Na kad pascalio moko, tai čia atskira tema, bet jei jau taip, imho daug geriau freepascal. DevC++ irgi ne tobuliausias IDE, bet arčiau realybės, nei Borlando bilderis, kurį realiam gyvenime naudoja labai mažai kas ir kuris apskritai yra šūdų krūva.

GhostDog
2007 rugsėjo 26, 09:59

tarp kitko Andriuls gal pasakysite iš kur gauti Maple 7 ?
Ačiū

Pawka
2007 rugsėjo 26, 11:09

O kuriam tu kurse?

Aurimas
2007 rugsėjo 26, 11:11

Man tai tavo isvedziojimai kiek apgailetini, tiek varymas ant opensourco, tiek kliedejimas jog jiems reikia itin butinai pirkti ta maple 11 versija, kliedesiai, va ka as tau galiu pasakyti ir tikrai nepagrystos mintys, tik del vieno sutikciau kad pinigu lietuveles mokymo organizacijoms pasigaminti tikrai nera milijonas budu kaip tai gali sau leisti uzsienio universitetai, paramos, sposoriai, programos susijusios su tiesioginiu pelnu ir pan.

zho kol neprades suktis teisingi remimo formatai nieko gero svietejishkumu kvepenchiose istaigose nebus!

GhostDog
2007 rugsėjo 26, 11:19

Aš baigęs prieš kelis metus, ir ne tą įstaigą apie kurią kalbu. Su problemomis susiduria mano brangoji, kuri beje studijuoja NE-informatiką. Todėl ir išvedžiojimai mano iš šalies ir šališki...
Ką būtent iš bandžiau akcentuoti, kad kitos įstaigos randa pinigų (ar būdų) kaip apsirūpinti populiariausiomis programomis, net ir nebūdami "elitiniais".
Kažkaip netikėtai čia man užsidegė flame'as, bet kalbant apie tą patį maple, kuriuo atveju bus daugiau naudos NEinformatikams - mokantis 4 (ar daugiau) metų senumo maple 7, šviežiu maple 11, ar tuo pačiu mathcad ?

Lucy
2007 rugsėjo 26, 11:43

1. Jei rašai, kad MatCad pranašesnis už Maple, parašyk ir kuo. Maple tikrai daro viską, ko prašo dėstytojas (pats naudojau) ir yra pakankamai intuityvus+geras "helpas".
2. FreePascal pastoviai atnaujinamas, nepririšantis prie gamintojo (nes atviro kodo) produktas. Manau, kad be jokių problemų namie galima naudoti ir Turbo Pascal, kuris netgi nevisuose kompiuteriuose gerai veikia. Juk moko ne programa dirbti, o programavimo kalbos.
3. Argi C++ Builder yra paprastesnis? Plius kainuoja bei nėra AK, kas automatiškai varototoją labai riboja. Pasiskaičius KTU dėstytojų knygeles pasidaro graudu - painioja C++ su C, o dėsto C++ Builder, kuriame pilna be reikalingų galimybių besimokant programuoti.
4. Dirbu tarptautinėje įmonėje, naudojam OO. Lietuvoje taip pat teko dirbti komercinėse įmonėse, kuriose buvo naudojamas OO.
5. Kuo netinka Linux atlikti užduotims universitete? Sesei suinstaliavau Linux į kompiuterį, baigėsi problemos - nei adwaro, nei priežiūros rupesčių.

Vogti ir kitiems duoti negražu.

Tai tiek pastebėjimų.

ichmbch
2007 rugsėjo 26, 12:17

na ir aš dabar jau pažersiu kritikos:)

1. Kuo remiantis manai, kad MathCad pranašesnis už Maple. Dar neteko niekur skaityt tokios informacijos. MathCad yra paprastesnis naudoti, daug kas daroma vizualiai. Tuo tarpu Maple mažiau patrauklus naujokui. Tačiau rimtiem skaičiavimams paprastai pranašumas atiduodamas Maple. Tiesiog Maple yra beveik programavimo kalba ir todėl ji yra labai lanksti. O matematikams pradedantiesiems ir yra svarbu suprasti kas ir kaip vyksta, o ne žinoti, kad nuspaudus tokį ir tokį mygtuką man pasidaro tas ir tas. Kitas dalykas universitetų tikslas nėra išmokyti žmogų naudotis tokios ir tokios firmos produktu. Tuo gali užsiimti privačios mokyklos arba kaip tą dažnai daro patys produktų gamintojai (pvz. visokie Microsoft kursai ir pan.). O universiteto tikslas išmokyti suprasti ko jam reikia, kur ko ieškoti, ir svarbiausia kaip mastyti, kad galėtum padaryti tą ir aną. O gyvenime kai Tau reiks, išmoksi ir vieną produktą ir antrą. Tikimybė, kad pakeitus darbą, kita įmonė būtinai dirbs su tuo pačiu produktu nėra tokia jau didelė. Tačiau vistiek gausi persiorientuoti. Pvz vienoje įmonėje dirbai su Oracle, kitoje jau gal bus MySQL. Ir visai nebus problemų persiorientuoti nuo Oracle iki MySQL (gal nereiks nei poros savaičių).

2. Minėjai, kad naudojamos senos programų versijos (Maple 7). Programos versiją užtenka parinkti tokią, kad išmokyti esminius šiai dienai reikalingus pagrindus. Kaip ten be būtų niekas tavęs per pusės metų kursą neišmokins nei Maple 7 nei Maple 11, nei dar kokios kitos versijos. Tau dėstytojai tik parodo kas yra reikalinga žinoti ir kur reikia gilinti žinias. Tu tik žinosi, kad yra tokio tipo įrankiai ir kad su jais galima kažką padaryti ir maždaug žinai kokiu principu tai daroma. Ir kai darbe susidursi su tam tikromis sritimis, Tu jau pats pasirinksi (iš viso to ką mokeis) kokias žinias toliau tu tobulinsi ir ko tau reikės. Versijos tarpusavyje neretai skiriasi tik modernesniu interfeisu ir papildomomis bibliotekų galimybėmis. Tačiau net ir būdamas geriausias programuotojas tu visada susidursi su nauja problema ir visada reiks žvilgtelt į didžiausius dokumentacijų puslapius, tam kad sužinoti kaip tai padaryti. Bet universitetas tave bus išmokęs kaip naudotis ir kur ieškoti ir žinosi, kad tai ko ieškai turi iš principo egzistuoti ten ir ten.

3. Dėl piratinių CD dalinimo aš sutinku su vienutokiu (iš nežinau.lt), kad elitinis universitetas to neturi sau leisti. Kadangi pagal konstituciją gerai besimokantiems studentams mokslas yra nemokamas, taigi čia galbūt turėtų universitetas stengtis gauti kai kurių mokamų produktų akademines licencijas, pagal kurias studentai kol mokosi šį kursą, galėtų produktą įsirašyti namie. Blogiausiu atveju sudaryti sąlygas naudotis šiuo produktu universitete ne paskaitų metu. Todėl čia sutinku, kad mūsų universitetai kol kas šiek tiek ubagai:)

4. Kaip ir pats sakei, paskalis yra priemonė "tiesiog išugdyti kažkokį mąstymą ar tiesiog išmokyti rašyti elementarias programas". Tai kodėl tam netinka FreePascal? Vistiek gyvenime nenaudosi nei TurboPascal nei FreePascal, tai kam reklamuoti kokį firminį produktą, jei galima tą padaryti nemokamai. Delfi/Kylix pradmenims puikiai tinka abu produktai:)

5. Universitetas pasikartosiu ne ta vieta kur turi išmokyti dirbti su tam tikros firmos produktų subtilybėmis, todėl IMHO labai teisinga pasirinkti opensource produktą C++ pamokoms. Niekas gi nežino kuo kam gyvenime teks programuot, t.y. ar Borland C++ ar Microsoft C++ ar GNU C++ ar dar kuo kitu. O DevC++ čia išvis niekuo dėta. Jei kompiliuosi programas per komandinę eilutę, manau dėstytojui visai vienodai.

6. OpenOffice yra toks įrankis kuris labiau atitinka tarptautiniu mastu pripažintus standartus. Akademinės įstaigos tikslas ir yra išmokyti viską teisingai. Tam, kad baigę universitetus naujausio mokslo ragavusi karta skleistų naujausias ir tikrai pripažintas įdėjas. Jei mokėsi su OpenOffice, nemanau kad nemokėsi dirbt su MS Office. Juk abu įrankiai moko tos pačios tekstų rašymo koncepcijos, t.y. STILIAI ir SEKCIJOS. Štai ir viskas, daugiau nieko ir nereikia.

7. Linuxais ne taip seniai kompiuteriai buvo pakeisti iš Windowsų. Vakarų Europos matematikos ir informatikos fakultetuose daug kur taip yra. Tokių specialybių studentai, na jau nešnekėk:), tiesiog neturėtų pasimesti dėl aplinkos fono ar mygtukų išdėstymo pasikeitimų. Be to vėl pasikartosiu, kad universitetai neturėtų pataikauti komerciniams brukalams.

8. Dėl sėdėjimo trise - sutinku:) Taip neturėtų būti. Išlaidas universiteto bibliotekose už dauginimą taip pat turėtų didelę dalį apmokėti universitetas.

P.S. Na tokią kritiką galėjau jau įdėt ir į savo blogą, bet kadangi jo neturiu, tai pasinaudosiu vieta tavo bloge;) Tikiuosi priimsi mano kritiką draugiškai:)

bugme
2007 rugsėjo 26, 17:33

Ar susimąstiai apie savo žodžius? Toks jausmas, kad išliejai apmaudą ir pyktį. Pažvelk į viską iš kitos pusės. Pradėk nuo ichmbch komentaro :)

RQ
2007 rugsėjo 26, 19:30

Pradėjau rašyti komentarą, bet labai ilgas gavosi, tad perkėliau jį į savo blogą: http://rq.lt/2007/09/26/piktas-irasas/. Paskaityk, nes mano nuomone, tokius briedus, kaip šitas įrašas, net tyčia sunku sugalvoti.

Linas
2007 rugsėjo 26, 20:10

Sutinku ichmbch dėl visų punktų. Ypač dėl 8, kad reikalingi tik stiliai ir sekcijos.

Ričardas nežinault
2007 rugsėjo 26, 20:40

Siūlyčiau galvoti ką rašai. nes mano nuomone OO reikia mokyti visur ir tik šiek tiek supažindinti su Microsoft Office - kam žmonėms mokėti pingius, jei yra analogiškas įrankis.

Toliau DevC++ tikrai geriau už tą Borland, ypač tiems, kurie nori kažką išmokti. Beje yra šiek tiek patrauklesnis variantas VisualC++... O jeigu tu C++ programavimą įsivaizduoji su Borland :D tai sorry įdomu kokiam darbe dirbi :)

O toliau sutinku su visais čia komentuojančiais. Šio rašinio lygis tiesiog stebina... O ir mąstymas tavo tai keistesnis už keistą... :D Tiesiog gaila...

shiny
2007 rugsėjo 27, 00:05

Na, cia jau ir taip visi i miltus sutryne irasha, bet ir man gi butinai reik pasireiksht (: pritariu beveik visiems komentuotoju pasisakymams, ypac del Maple, del OO ir kad yra gerai kai destytojai piratines programu versijas dalina ir del to universitetas geresnis... come on (: tikrai truputi juokingi autoriaus pasipiktinimai (: isskyrus aisku sedejima po tris - cia tai kas be ko, problematiska. Tuo tarpu sauleteky skaiciavimo centre esanti kompu sale beveik tuscia buna nuolat, nes visi siais laikais turi lapatopus (: tai galetu gi pasinaudot tokiais resursais

GhostDog
2007 rugsėjo 27, 08:20

Tarp kitko, didžoji dalis MS paketų, tiek windows, tiek ko gero office kažkuri versija, mokymo įstaigoms, o ir studentams yra suteikiama nemokamai ar bent su didele nuolaida.
O tarp įstatų yra įrašas (dabar tik nepasakysiu tikslios nuorodos), kad mokymo įstaiga privalo suteikti mokymo priemones. Ir jei jau pasirinko ne visai legalias priemones, tai čia jų pačių reikalas, tik kodėl turi kentėti studentai.
Tačiau kaip matau, argumentai čia neturi prasmės, nes visis šitas flame'as dėl posto nežinomam bloge tapo panašus į kažkokių (asmeninių?) sąskaitų suvedinėjimą ir kiekvieno bandymą parodyti savo asmeninį (iešmutinį?) išprusimą.
Bet kuriuo atveju, ačiū už dėmesį.

ichmbch
2007 rugsėjo 27, 12:47

1. Praktiškai beveik nėra nemokamų MS produktų, tačiau nuolaidų akademinėms įstaigos yra. Nuolaidos toli gražu nekosminės, bet apskirai nesuprantu kodėl BŪTENT ŠIUOS produktus reikėtų pirkti, kodėl būtinai jų reikia??? (net jei tai kainuotų tik simbolinis 1 Lt)

2. Teigi, kad „tarp įstatų yra įrašas <...>, kad mokymo įstaiga privalo suteikti mokymo priemones“. Na tai ir suteikia (pvz. Maple 7), tik, kad tu jomis baisiausiai nepatenkintas. Priedo dar teigi, kad priemonės nelegalios ir dėl to kenčia studentai. Kai KTU dalino piratinius kompaktus, nesiskundei, kad dėl to kenčia studentai:p Kitas dalykas, man nelabai aišku iš kur tokia informacija, kad priemonės nevisai legalios?

3. O nemažai argumentų čia tikrai buvo prasmingų ir tikrai objektyvių. Ypač konkretus ir išsamiai objektyvus Rimo Kudelio įrašas. Neprieštaraujama tavo nuomonei, kad VU yra uabagynas ir netgi su keletu argumentų sutinkama. Remiantis tavo įrašų susidaro nuomonė, kad geriausi mokymosi metodai yra tie, kuriuos patyrei pats ir geriausios programos yra tos su kuriomis pačiam teko dirbt. Todėl tai išprovokavo karštą reakciją, nes argumentai (neįsižeisk), bet jie truputį absurdiški. Visiškai neneigiu, nei kad Windows, nei kad MS Office, nei kad Borland C++ Builder, nei kad MathCad yra geros profesionalios priemonės. Bet jos nėra vienintelės. Ir jei naudoji kitas priemones, nuo to elitinis netampa mažiau elitinis. Juk kiekviena mokymo įstaiga pasirenka vieną iš galimų priemonių išmokyti tą ir tą. VU pasirinko GNU C++, tam kad išmokyti C++, KTU pasirinko Borland C++ Builder šiam tikslui. Na ir kas iš to? O gal tu dirbsi firmoje, kur tau reiks MS Visual C++ .NET. Na ir ką, ir negalėsi kaltint nei vienos mokymo įstaigos. Pasėdėsi mėnesiuką, gal pora ir gausi persiorientuoti:) Argumentų yra rimtų, kurie tikrai neprimena nei tavo vadinamų sąskaitų suvedinėjimų nei išprusimo demonstravimo.

Mantas
2007 rugsėjo 27, 13:48

Koks gi skirtumas kokiomis programomis mokoma??? Kaip suprantu Universitetai turėtu mokyti pačios esmės - pavyzdžiui kaip programuoti pascal, C++ programavimo kalbomis, kaip ruošti dokumentus ir t.t. O iš šio įrašo galima spręsti, kad Universitetai turėtu mokyti ne esmės, o konkrečios programos naudojimosi.
Kas bus jei vairavimo mokyklose pradės mokyti ne vairuoti, o supažindins su konkretaus modelio featurais visokiais?

Iš tokių minčių galima spręsti kad žmogus yra labai riboto mastymo ir iš vis nelabai išmano kas tie kompiuteriai, programos ir ką su jais daryti...

Beje, manau po tavo paviešinimo, kad KTU dėstytojai platina piratinę programinę įrangą, daugiau nei vienas studentas nebegaus piratinių programų :)

Dummas
2007 rugsėjo 27, 23:06

OpenSource naudoti yra gan sveika. (Gerbkim kitų intelektualinį triųsą)

Vienintelis dalykas, su kuriuo drąsiai galiu sutikti - tai Pascalio taikymas nesąmoningose institucijose. Sutinku, jis supažindina su tokiu dalyku kaip programavimas, bet vėleliau tampa suirzimo įrankiu. Kaip vienas mano pažįstamas išsireiškė (bėgimas vandenyno dugnu). Sintaksė bjauri ir jo vartojimo sritis labai glausta.

Dėl c/c++. Programavimo IDE visai nepriklauso nuo kalbos. Svarbiausia - komplikatorius, interpretatorius ir dar vienas -atorius, kuris ir nulemia programavimo rezulatą - programa, kuri veikia ir veikia gerai, bet byte-code lygio klaidų. Pati c/c++ jau yra, kaip čia intelektualiau išsireiškus, - paprastai pagoti.

vap
2007 rugsėjo 28, 09:06

Paprasta, mokymo įstaiga suteikia galimybę dirbti su maple 7. Netgi galiu pasakyti, kad užtenka laiko per paskaitą viską padaryti (gal 2). Bet kad visi jau labai nori namie daryti (ar namie kažkas už juos padarytų).

Tad kam ieškoti kažkur tos versijos, jei universitete gali pasidaryti? Paskaitų metu, nu arba po paskaitų, bet tai netrunka.

O toliau visiškai sutinku su visomis išsakytomis nuomonėmis. Reikia išmokti daryti, o ne vartoti kažkokį įrankį.

RQ
2007 rugsėjo 28, 10:52

Beje, pasak mano kolegės, kuri pati neseniai vidurinę baigus, dabar jau ir mokyklose Free Pascal'is dėstymui naudojamas. Tai viena.

O antra – tai, kad tu prirašei absurdiškų teiginių ir kiti tai pastebėjo, dar nereiškia, kad tie kiti su tavimi suvedinėja (asmenines) sąskaitas. Atsigauk, ką? :)

Nesvarbu
2007 rugsėjo 28, 11:43

Manau pirma reiktu atskirti aukstaji moksla nuo techninio. Ausktajam moksle destomi abstraktesni dalykai, teorijos ir panasiai. Kolegijose turetu but pratinama prie konkreciu irankiu, ir cia galetu isreiksti pasipiktinima, kad irankiai atsilike nuo gyvenimo.
Kiek per savo praktika teko stazuotis uzsienyje, ten ta pati sistema - univeruose dauguma open sourco, priedo dauguma studentu prisideda prie kazkokio unversitetinio opensourcinio projekto. Issilavinusi asmenybe neturetu kreipti i irankius, aktualesne problema turetu but idejos. Manau kad kritika labau suasmeninta ir siaura ir nera pasvarstytos kitos puses.
Asmeniskai, del naudojamo programinio paketo netureciau jokiu priekaistu. O kokybes problema yra tikrai ne sitoje vietoje.

Dovydas
2007 spalio 02, 20:14

GhostDog, aš manau, kad tu esi kvailas per visą pilvą.

Kad VU žemo lygio universitečiūkštis tu teisus, bet visiškai dėl kitų priežasčių negu, kad tu išvardinai. Pasipiktinimas dėl „ne tos“ programos versijos atrodo apgailėtinai.

VU yra žemo lygio visiškai ne-elitinis universitetas dėl pasaulinio lygio mokslininkų nebuvimo, dėl dėstytojų motyvacijos kurti mokslą nebuvimo, dėl paprasčiausio bendradarbiavimo+konkurencijos trūkumo, dėl neteisingo lėšų paskirstymo, dėl masiško studentų nusirašinėjimo ir mokymosi „dėl popieriaus su antspaudu“ ir t.t.

Tikrai ne dėl įdiegtos „ne tos kompanijos“ programinės įrangos. Šiaip sutinku su RQ teiginiais 100%.

Jonas
2007 spalio 04, 18:35

Na kiek mokat tiek ir gaunat. Jei ten stoja studentai tam kad nereiketu i kariuomene tai bendras lygis tikrai nekyla. O tokie ir pretenziju turi ir destytojai prie ju turi derintis ir t.t.

Butu mokslas mokamas tai tada zmogus galetu galvoti...

Kaip ir visose "valdiskose" istaigose tai truksta kokybes sistemos. Skaidrumo.

Eilinis studentas nelabai zino kur kiek pinigu isleidzia fakultetas, kuriuos gauna is valstybes uz jo mokyma (o turetu gi...).
Bet to tos juokingos studentu atstovybes anketos kuriose baigiasi be "atsako"...

Eilinis studentas matydamas bloga situacija nemato budu apie "pranesti" (atsakingu tai nera gi "israsyta"). Bei jei tai ir nutinka, tai rezultatu irgi matyti ne visada galima....

s2
2007 spalio 04, 18:48

Oj ir prifleiminot :)

Vytas
2007 spalio 16, 12:27

Is tavo "rasinio" arba moterisku nepasitenkinimo plerpalu susidare tik vienas ispudis kad visiskai NIEKO nenusimanai ko reikia ir ko ne... Negali net normaliai argumentuoti savo kritikos, o pateikti argumentai yra visiskai beviltiski.. Atleisk, tai tiesiog tavo vaikiskas nusiskundimas!

kieshute
2008 kovo 13, 12:51

straipsins - pieva
jei nusivyles VU - tai ner cia ko "vaziuoti" - paziurek kas VPU darosi - neva ruosia IT specialistus, bet realiai is 100 tik kokie 2 geri specai paruosiami

Andrius
2009 rugsėjo 05, 17:26

Pievas rasai, jauciu net nezinai ka reiskia Maple, Skirtas matematinems lygtims modeliuoti, jis nera priskiremas Progromuotojams, jis naudojamas daugiau matematikams, palengvinti savo darba....

i
2009 lapkričio 13, 12:43

Ir is vis kam tau tas mokamas daiktas Maple reikalingas ?
Imi pvz. opensource maxima
(http://maxima.sourceforge.ne t/)
ir atsiputes darai viska ta pati, ko moko su Maple.
Na aisku maxima maple`ui neprilygs, taciau jei VU neisnaudoja pilnai maple galimybiu, o tik desto pagrindinius matematinius dalykus,- tai didele tikimybe, kad maxima juos irgi 'paves'.
Peace!!







[bbcode]